חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

תדמית אישית באינטרנט: להראות לעולם מי אתה באמת ולמה אמור להיות אכפת לו

דף הבית » מאמרים
Brand initial

תוכן עניינים

איפה נמצא הפתח אל התודעה של קהל היעד שלך? שאלה לא פשוטה, אבל יש עליה תשובה ואנחנו יכולים להגיע אליה דרך בניית פרסונה אינטרנטית שלך כמי שעומד במרכז המותג שלך. 

במדריך הבא אני אסביר לך את החשיבות של בניית תדמית ייחודית שלך כבעל העסק, אני אתן טיפים שיעזרו לך לזהות את צרכי השוק וכיצד לגלות מה חסר ואיך אתה יכול להיכנס לתמונה, ונדבר גם על קידום אורגני ואיך בניית הפרסונה האינטרנט שלך משפיעה על תהליך הקידום.

מדוע בניית תדמית אישית ייחודית חשובה לעסק שלך?

אתמול ישבתי עם לקוח וניתחנו יחד את צרכי השוק שלו כדי להבין מה הדרך הכי נכונה לשווק את העסק שלו. בדקנו מה מציע המתחרה המוביל שלו, אבל בעיקר מה הוא לא מציע. מה שגילינו זה שהמתחרה המוביל של הלקוח שלי לא מנסה לפנות לקהל היעד שלו באופן ישיר, הוא פונה לאנשים שיכולים להפנות אליו את קהל היעד ומשקיע שם את מירב המאמצים. 

להחליט אל מי מדברים

לקחנו את הנתון הזה וחשבנו מה נכון לעשות, האם להיכנס לתחרות על אנשי המפתח המעטים שהלקוח המוביל שלו כבר פיתח איתם יחסים אישיים, או האם כדאי להתחרות דווקא דרך קהל היעד הגדול יותר – הלקוחות הפוטנציאליים. 

חשוב לי לציין שאין תשובה ברורה לשאלה הזאת, אבל במקרה של הלקוח שלי ההחלטה הנכונה הייתה לבנות את אתר האינטרנט ואת עמוד הפייסבוק שלו מתוך פנייה ללקוחות הפוטנציאליים כאל קהל היעד. זה אומר שכל מילה שנכתבת באתר פונה אליהם, אבל היא לא פועלת בחלל  ריק. אנחנו יודעים מה המתחרה המוביל נותן לקהל היעד של הלקוח שלי, אנחנו לא נאיביים, אבל במקום לתת לקהל היעד עוד מאותו דבר, החלטנו לתת להם את מה שהם מחפשים אבל בדרך משודרגת. 

למה בחרנו בלקוחות הפוטנציאליים ולא באנשי המפתח?

המתחרה המוביל של הלקוח שלי אמנם פיתח יחסים אישיים עם אנשי המפתח בתחום שלו, אבל מתוך שיחה עם הלקוח שלי הבנתי שאולי אנשי המפתח האלה מרוצים מהמתחרה המוביל אבל הלקוחות פחות. התלונה הקבועה של הלקוחות שעברו אל הלקוח שלי אחרי שעבדו עם המתחרה המוביל הייתה שיחסי האנוש שלו לא משהו. ללקוח שלי, לעומת זאת, יש יכולות אנושיות מצוינות וכל מי שעובד איתו מתאהב בו. החלטנו שאנחנו משווקים את היתרון האנושי ואת היחס האישי באתר שלו ובדף הפייסבוק שלו.

לפעמים צריך לחשוב בתוך הקופסא

הרמה של הפרסומות בארץ היא גבוהה וחברות הפרסום יודעות להרים פה קמפיינים קריאטיביים בטירוף. במשרדי הפרסום יושבים קופירייטרים שיושבים עם הלקוחות וחושבים ביחד על דרכים למתג את הלקוח, ובמקומות מקצועיים התהליך דומה לתהליכים שאני עושה עם הלקוחות שלי כשאני בונה ביחד איתם את סיפור המותג שלהם.

הבעיה מתחילה במעבר של הקו הקריאטיבי מהפרסומות אל תוכן האתר ואל עמודי הפייסבוק, הלינקדאין והאינסטגרם. הבעיה היא שכותבי התוכן בארץ לא מצליחים להעביר מסרים שיווקיים בצורה מקצועית. זה קורה כי רוב כותבי התוכן לאתרי אינטרנט בארץ הם אנשים מאוד חרוצים ומאוד דעתניים, אבל הם עושים את מה שהם עושים לא מתוך בחירה אלא מתוך ברירת מחדל.

עבדתי עם הרבה כותבי תוכן, רובם כותבים תוכן כדי להשלים הכנסה בתור סטודנטים או כי הם התייאשו מהחלום שלהם להיות עיתונאים / סופרים / קופירייטרים ואין להם כוח לחפש דבר אחר שהם מרגישים שהם טובים בו, אז מכוח האינרציה הם פשוט ממשיכים לכתוב.

אני מספר לך את זה כי בסופו של דבר כותבי התוכן האלה הם האנשים שצריכים להעביר המסרים השיווקיים (שאנשים אחרים המציאו, אפרופו אגו פגוע) אל הנכסים הדיגיטליים שלך. איך הם אמורים לעשות את זה? בעזרת בריף, שזה בעצם מסמך או אוסף מסמכים שהלקוח או חברת הפרסום שולחת אליהם ושבהם יש את המסרים השיווקיים.

בפועל – כותבי התוכן פשוט כותבים את המסר השיווקי בלי לבצע התאמות. זה גרוע כי זה לא מקצועי, וזה לא מקצועי כי אתר האינטרנט שלך אמור להניע אנשים לפעולה. התפקיד של התוכן באתר האינטרנט שלך הוא הרבה יותר קריטי מהתפקיד של התוכן שנמצא בקמפיין הפרסומי היפה שחברת הפרסום הרימה בטיק-טוק, באינסטגרם, בטלוויזיה או ברדיו – הוא לייצר המרות. 

כותבי התוכן האיכותיים שאני עובד איתם, אלה שגם גובים יותר כסף, מסתכלים על עצמם כעל מגשרים. הם לא מכבים את הקריאטיביות שלהם, להיפך, הם משתמשים בה והם עובדים איתה ומתוכה כדי להצליח לחבר בין הבריף שהם מקבלים מהלקוח (וזה לא משנה אם הבריף נולד בחברת הפרסום או בישיבת הנהלה) לבין קהל היעד שלך.

איך ההבדל בין אנשי שיווק לאנשי פרסום משפיע על תדמית המותג שלך

אנשים יוצרים, ואני כולל במושג הזה גם אנשי שיווק (כמו מקדם האתרים וכמו כותב התוכן שלך) וגם אנשי פרסום (הקופירייטרים שעובדים בחברת הפרסום, עיתונאים שמסקרים את התחום שלך, בלוגרים וכו') כולם בסופו של דבר הם חלקים שונים של אותה מכונית שאמורה להניע את גלגלי החשיפה וההמרה של העסק.

הפרסום אמון יותר על החשיפה והשיווק אמון יותר על ההמרה, אבל הבעיה היא שאף אחד לא מספר להם את זה ושניהם רוצים להיות המנוע המרכזי שמפעיל את המכונית. התפקיד שלך, כמי שהעסק הזה שלו, הוא לדעת מה התפקיד של כל אחד ולא לתת לגלגל אחד לפזול לכיוון הסמכות של גלגל השני. 

אתה יכול לבחור את הדרך לנהל אותם אבל הם חייבים ניהול

אני מדבר רגע אחד אל בעלי חברות וארגונים שיש להם תקציב לקמפיין פרסומי ושיווקי, אבל גם אם יש לך עסק קטן בלי תקציב גדול חשוב שתקרא את הדברים הבאים כי הם יכולים לעזור לך להשקיע את הכסף שלך בצורה נכונה ולהבין מה האדם שנמצא מסוגל ויודע לעשות ומה לא.

אני רוצה לתת לך דוגמא לקמפיין של חברה גדולה, לדברים שהחברה רצתה להשיג ותפקידים של חברת הפרסום מצד אחד ושל חברת השיווק הדיגיטלי מהצד השני, ואיך החריגה מהסמכות של צד אחד דחקה החוצה את הצד שני. אני אסביר לך מה הסיבה למלחמה הזו שיש בין הצדדים ובסוף אני אארוז הכל יפה יפה ואדבר אתך על התוצאות של הדחיקה הזו וההשפעה שלה על העסק עצמו:

קמפיין לדוגמא – השקה של חברת תרופות חדשה

זו לא דוגמא אמיתית, אבל היא מבוססת על אירועים אמיתיים מעבודה עם חברה בתחום דומה. החברה היא חברה בינלאומית שנכנסה לשוק הישראלי. המטרה שלהם הייתה להודיע שהיא כאן ולגרום לציבור להבין שמדובר בדבר גדול ושכדאי להם להיות חלק ממנו. החברה רצתה לשדר יוקרה, סטסנדרטים בינלאומיים גבוהים, עמידה בתקנים הכי מחמירים שיש וחיבור לטכנולוגיות המתקדמות ביותר בתחום שלה. 

הבריף מתחיל בחברת הפרסום

בשלב הראשון חברת התרופות גייסה חברת פרסום גדולה שהתפקיד שלה הוא להפוך את המטרות של החברה למסרים שיווקיים שיספרו את הסיפור הנכון ויעזרו לבנות את המותג שלה מחדש בהתאמה אישית לקהל היעד בארץ. 

אז עושים ישיבות והאנשים שקיבלו את המנדט לנהל את העניין השיווקי מטעם חברת התרופות מדברים עם האנשים שקיבלו את הפרויקט הזה מטעם חברת הפרסום, ואז אמור להתפתח שיח שמניב כל מיני רעיונות מעניינים ובסופו של דבר מעמיד את תדמית המותג של העסק. את הדבר הזה מציירים בתוך עיגול וסביבו מוציאים קרני שמש שמאירים את כל התרגומים של המסרים שרוצים להעביר לקהל, בהתאם לאותה שמש. 

הקמפיין מתחיל

בשלב הזה, מה שקורה בדרך כלל זה שהקמפיין כבר מתחיל. חברת התרופות התהלבה מאוד מהרעיונות המקוריים של חברת הפרסום ש – "חשבה מחוץ לקופסא" ואז אנחנו רואים את הפרצוף של טל פרידמן מחופש לאישה חצי מטורפת מרוח על החלק האחורי של כל אוטובוס שני במדינה, ושואל אותנו האם אנחנו בטוחים שאנחנו קונים את התרופות שלנו בסטנדרט הכי גבוה. יפה מאוד, אבל גם מאוד לא יעיל.

קמפיין נכון משלב את המסר השיווקי מנקודת המבט של הלקוח הפוטנציאלי

אז טל פרידמן צעק עליי מהחלק האחורי של האוטובוס, תפס את תשומת הלב שלי, זה נכון, אבל איך זה בדיוק אמור להפוך את חברת התרופות החדשה לאירוע בריאות בקנה מידה בינלאומי? אז זה צריכים לעשות אנשי השיווק הדיגיטלי, שאמורים לייצר אתר אינטרנט ונכסים דיגיטליים נוספים שיגרמו למי שהתמונה הצועקת עניינה אותו, לחפש את החברה בגוגל. 

הבעיה היא שמסרים שמתאימים לשלטי חוצות לא תמיד ניתנים לפיתוח והעמקה באתר אינטרנט. המשווק הדיגיטלי מוצא את עצמו עומד מול סלע יבש, אמנם גדול ומרשים, אבל בכל זאת סלע יבש, ועכשיו הוא צריך למצוא את הדרך להוציא ממנו מים.

בינתיים אנשי חברת הפרסום, חושבים שהם פתחו בשבילך את ים סוף, נעלמו חזרה אל האופל, והמשווק הדיגיטלי שלך, בלית ברירה, מכה בסלע. לפעמים יוצאים מים, לפעמים לא, אבל האמת היא שכל הדבר הזה יכול היה להימנע אם חברת השיווק הדיגיטלי הייתה מקבלת מראש מקום שווה סביב שולחן הדיונים בנוגע לקמפיין השקת החברה.

13 נקודות עליהן צריך לשים דגש כשמדברים על תדמית עסקית

לא משנה באיזו דרך בחרת לבנות את תדמית העסק שלך, בין אם אתה עושה את זה בעזרת משווק דיגיטלי בלבד או בין אם החלטת ללכת על שילוב בין חברת פרסום לבין חברת לשיווק דיגיטלי, חשוב שתדע מה כל אחד מהם אמור להביא לשולחן, להבין לאיזה כיוון כל אחד מהם מנסה למשוך אותך ומדוע, ולדעת איך לנתב אותם בכיוון הנכון, זה שיגרום להם ליצור עבורך את התדמית הנכונה לעסק.

מהי תדמית עסקית?

תדמית עסקית היא התפיסה שיש לאנשים לגבי החברה שלך. זהו שיאו של המיתוג, השירותים, המוניטין שלך והדרך שבה אתה מתקשר עם הקהל שלך:

  • חשוב לזכור את זה ולא לתת לכל מיני הלכי רוח כאלה ואחרים שלא קשורים לכוונה שלך. 
  • חשוב לזכור שהכוונה שלך אמורה לכוון את בניית התדמית העסקית שלך ולא ההיפך. 
  • כתוב את הכוונה שלך על פתק וקח אותה אתך לכל פגישה.

התפיסה הזו יכולה להיות חיובית או שלילית והיא יכולה להיות מושפעת מגורמים רבים, כולל חוויות לקוחות ותקשורת חיצונית. תדמית עסקית חיובית וייחודית היא נכס רב עוצמה שיכול להבדיל את העסק שלך מהמתחרים וליצור קשרי לקוחות חזקים.

איך התדמית העסקית שלך יכולה לייחד אותך?

תדמית עסקית ייחודית יכולה להבדיל את העסק שלך מהמתחרים באמצעות:

  • מסרים אותנטיים ועקביים שמדברים על הצרכים ועל הרצונות של קהל היעד שלך. 
  • הצגת המקצועיות שלך בתחום.
  • הדגשת המיומנות שלך.
  • שידור אמינות.

אותנטיות ועקביות הם המפתח לתדמית העסקית שלך

אותנטיות בתדמית העסקית שלך פירושה להישאר נאמן לערכי הליבה ולמשימה של החברה שלך. עקביות, לעומת זאת, מבטיחה כי אותנטיות זו נשמרת בכל הערוצים ונקודות המגע. יחד הם הופכים את תדמית העסק שלך לאמינה ואטקרטיבית, מה שיכול לשפר משמעותית את האמון ולא פחות חשוב, את הנאמנות של הקהל שלך.

יש לך יכולות בין אישיות מרשימות כמו שיש ללקוח שלי? שלב אותם במסרים השיווקיים שלך עקביות ובאותנטית. זה יעזור לך ליצור נרטיב משכנע שידבר אל הקהל שלך.

כיצד ניתן לזהות את צרכי השוק?

זיהוי צרכי השוק הוא חיוני להתאמת התדמית העסקית שלך לציפיות הקהל שלך. ניתן לעשות זאת באמצעות מחקרי שוק, סקרים או משוב מהלקוחות שלך. הבנת קהל היעד שלך, ההתנהגויות שלהם והצרכים שלהם יכולה לעזור לך להתאים את השירותים שלך ואת התדמית שלך כדי לענות על צרכים אלה בצורה יעילה.

איזה תפקיד ממלאת התחרות בזיהוי צרכי השוק?

המתחרים שלך יכולים לספק תובנות חשובות לגבי צרכי השוק. ניתוח של האסטרטגיות שלהם יכול לעזור לנו להבין מה הם עושים נכון ואיפה הם טועים. זה יכול לעזור לך לזהות הזדמנויות להבדיל את העסק שלך מהם, לספק הצעות ייחודיות ולבנות תדמית עסקית שממלאת את הפערים שהותירו המתחרים.

מה חסר בשוק ואיך אתה יכול לגלות זאת?

זיהוי מה שחסר בשוק כרוך בניתוח הצעות קיימות ואיתור הזדמנויות לחדשנות. זה דורש הבנה מעמיקה של קהל היעד שלך וצרכיהם שלא נענו. כלים למחקר שוק ומשוב לקוחות יכולים לעזור לך לחשוף פערים אלה ולמנף אותם לטובתך.

כיצד ניתוח מתחרים יכול לעזור בזיהוי הדברים שחסרים בשוק?

ניתוח מתחרים זה לא רק להבין מה אחרים עושים, זה גם לזהות מה הם לא עושים. על ידי הערכת ההצעות שלהם, אתה יכול לאתר שירותים או היבטים שהם חסרים, ולספק לך הזדמנות ייחודית למלא פערים אלה. זה יכול לתת לעסק שלך יתרון תחרותי ולעזור ליצור תדמית עסקית הבולטת בשוק.

כיצד תוכל לשלב את צרכי השוק בתדמית העסקית שלך?

לאחר שזיהית את צרכי השוק, חשוב לשקף אותם בתדמית העסקית שלך. כדי לעשות את זה נתחיל בהתאמת הטקסט שלך לתדמית הרצויה, לשיפור השירותים שלך, ויכול להיות שהדבר הנכון יהיה דווקא הגדרה מחדש של ערכי המותג שלך בהתאם לרעיונות החדשים שעלו. המטרה היא ליצור תדמית עסקית שלא רק מהדהדת את קהל היעד שלך אלא גם עונה על צרכיהם בדרכים שהמתחרים שלך לא.

כיצד תוכל להתאים את תדמית העסק שלך לצרכי שוק מתפתחים?

צרכי השוק אינם סטטיים, הם מתפתחים עם הזמן, מה שמחייב אותך לפתח את התדמית העסקית שלך בהתאם. מחקר שוק קבוע ומשוב לקוחות חיוניים להתעדכנות בשינויים אלה. אם זיהינו שינוי בצרכי השוק, נרצה כמובן להתאים את תדמית העסק שלך לשינוי. זה יכול לכלול עדכון אסטרטגיות השיווק שלך, הצגת שירותים חדשים או שינוי גישת התקשורת שלך.

כיצד קידום אורגני יכול לשפר את תדמית העסק שלך?

קידום אתרים אורגני במנועי חיפוש יכול לשפר משמעותית את תדמית העסקית שלך. סוג כזה של קידום מסתמך על העברה מפה לאוזן, ביקורות של לקוחות ודירוג מנועי חיפוש טבעיים, שלעתים קרובות נתפסים כאמינים יותר מפרסום בתשלום. על ידי התאמת אסטרטגיות הקידום האורגניות שלך לתדמית העסקית שלך, נוכל לחזק את המסרים והערכים של המותג שלך ולבנות קשרים חזקים יותר עם הקהל שלך.

איזה תפקיד ממלאות פלטפורמות מדיה חברתית כמו פייסבוק בקידום אורגני?

פלטפורמות מדיה חברתית כמו פייסבוק הן כלים רבי עוצמה לקידום אורגני. הם מאפשרים לך ליצור קשר עם הקהל שלך, לשתף את הערכים והסיפור שלך ולהציג את השירותים שלך. על ידי הצגת התדמית העסקית שלך באופן עקבי בפלטפורמות אלה, תוכל לשפר את נראות המותג שלך, לטפח נאמנות לקוחות ולהניע צמיחה אורגנית.

מהן שיטות העבודה המומלצות לבנייה ותחזוקה של תדמית העסק שלך?

בניית תדמית עסקית חזקה דורשת אסטרטגיה מוגדרת היטב. התחל בזיהוי הצעת המכירה הייחודית שלך, קהל היעד שלך וצרכי השוק שאתה שואף לפגוש. לאחר מכן, נוכל לתקשר זאת באופן עקבי בכל הערוצים. בנוסף, נרצה כל הזמן לחפש משוב ולהתאים מבוסס שינויים, זה יעזור לשמור על תדמית עסקית חיובית ורלוונטית.

מדוע שיפור מתמיד חשוב בניהול תדמית?

בדיוק כמו צרכי השוק להתפתח, כך צריך את התמונה העסקית שלך. שיפור מתמיד מסייע להבטיח שדמית העסק שלך תישאר רלוונטית ומושכת את הקהל שלך. זה כולל הערכה קבועה של תדמית העסק שלך, חיפוש משוב וביצוע התאמות נחוצות. זכור, בניית תדמית עסקית ייחודית ומשכנעת היא תהליך מתמשך, לא משימה חד פעמית. היכולות האנושיות יוצאות הדופן של הלקוח שלך, כאשר הן מיושמות באופן עקבי על תהליך זה, יכולות ליצור תדמית שבולטת באמת בשוק.

 

צריך עזרה בקידום האתר שלך במנועי החיפוש? אפשר לנו פרטים ואנחנו נחזור אליך לשיחת ייעוץ ללא עלות >>

מאור סוויסה

מאור סוויסה, מנכ"ל וובלינקס ומומחה קידום אתרים עם נסיון של מעל ל 10 שנים בשיווק הדיגיטלי אשר ילווה אתכם במסע לעבר ההצלחה שלנו. אני נשוי ואבא לשלושה בנים, אומרים עליי שאני מבין באוזניות יותר מהמהנדסים שמייצרים אותם אבל אני אומר שאני פשוט אוהב לשמוע את המוזיקה שלי באיכות הכי טובה שיש, אני יודע לנתב את האמביציה שלי גם לעולמות המקצועיים. 

לאורך השנים צברתי מומחיות בכל האלמנטים שקשורים לעולמות קידום האתרים ולמעגלים המקיפים מתוך הבנה שקידום אתר זה כמו רכב שחייב 4 גלגלים כדי להצליח – מקדם אתרים מקצועי, מתכנת תותח, איש תוכן מעניין שיודע להעביר רעיון, ושיתוף פעולה אמיתי וכנה עם הלקוח.

תוצאות