חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

בניית קישורים: איך עושים את זה ולמה זה חשוב ל – SEO?

דף הבית » מאמרים
לינקים לקידום האתר

תוכן עניינים

בניית קישורים הייתה ונשארה גורם משמעותי בקידום אתרי אינטרנט בתוצאות החיפוש האורגניות במנועי החיפוש. אז מה זה קישורים לקידום אתרים, מה ההבדל בין קישור לקישור, ואיך בוחרים את מקדם האתרים הנכון לבניית קישורים לאתר שלך?

מה זה קישורים לקידום אתרים?

אז אמרו לך שחלק חשוב מקידום האתר זה בניית קישורים, אבל האמת היא שאין לך מושג מה זה אומר, או שיש לך מושג אבל הוא די קלוש? כמו כל אדם עם טלפון חכם וחיבור לאינטרנט, נכנסת לשורת החיפוש של גוגל והחלטת לבדוק מה זה 'בניית קישורים' והדבר הראשון שפגשת הם 4 מודעות ממומנות בראש עמוד התוצאות הראשון:

בניית קישורים

למה אני מראה לך את כמות המודעות הממומנות שיש לביטוי 'בניית קישורים'? מהסיבה הפשוטה, שכמות המודעות הממומנות מעידה באופן ישיר על התחרות שיש על ביטוי מסוים בגוגל. אז בדיוק כמוני, גם מקדמי אחרים רוצים למצב את עצמם כאוטוריטות בכל הביטויים שקשורים ל – SEO, בטח ובטח כשאנחנו מדברים על ביטוי מרכזי כמו – בניית קישורים.

יסלחו לי עמיתי המכובדים, אבל המלחמה העיקשת הזו על משיכת המשתמשים בזקן דרך מודעות ממומנות, היא בעייתית. איך אני יודע את זה? כשאני ממשיך לתוצאות האורגניות הראשונות בעמוד התוצאות של הביטוי 'בניית קישורים', אני מקבל תמונה שגורמת לי להבין שמה שהמשתמשים מחפשים זה קודם כל להבין מה זה בכלל בניית קישורים, עוד לפני שהם עושים את הצעד ומתקשרים עם חברת קידום אתרים או לפני שהם חוזרים לחברת הקידום שפנתה אליהם וזרקה להם את המושג החדש הזה לאוויר בשיחת הטלפון של בעל האתר עם נציג/ החברה:

בניית קישורים איכותיים ל SEO

כמו שאפשר לראות, גוגל אפילו הגדילו ועשו כשהם שלפו מתוך התוצאה שנותנת את המענה האיכותי ביותר עבור הגולשים ביחס למילות החיפוש 'בניית קישורים'. אם הנתונים של גוגל היו מראים כי מי שמחפש את הביטוי 'בניית קישורים' רוצה בעצם למצוא מספר טלפון או קישור לעמוד יצירת קשר של חברה שמספקת עבורו את השירות, אז סביר להניח שהתוצאה שהייתה נשלפת ומוצגת בדף התוצאות האורגניות הראשי הייתה שונה.

מכאן הגעתי למסקנה הבאה: אם הגעת לעמוד שלי כשחיפשת את הביטוי 'בניית קישורים' מה שרצית למצוא זה קודם כל מידע על המושג הזה, להבין מה זה אומר (בשפה של בני אדם), ולדעת מה זה מצריך ממך ומהאתר שלך, ואיך זה יבוא לידי ביטוי מבחינת תקציב. אני אנסה לתת לך תשובות על השאלות האלה המדריך הבא, וכדי שלא נתעסק בכל נושא השיווק העצמי של חברת הקידום שלי בתוכן, אני אציין שאני מקדם אתרים עם ניסיון של עשר שנים בתחום ושאני מציע שירות קידום אתרים שכולל בניית קישורים איכותיים. זהו, לא נתעסק יותר בי, מעכשיו אנחנו מתעסקים רק בסיבה שבגינה הגעת לעמוד הזה, והיא: מה זה למען השם 'בניית קישורים' ולמה זה חשוב לקידום האתר שלך?

למה קישורים חשובים לקידום האתר בגוגל?

המטרה של גוגל (ולמען האמת של כל מנועי החיפוש), היא לתת לך את התוצאה הרלוונטית ביותר ביחס לחיפוש מסוים. האלגוריתם של מנועי החיפוש משתכלל כל הזמן, אבל הרעיון נשאר אותו רעיון – תוצאה היא המלצה, וככל שההמלצה נמצאת במיקום גבוה יותר, כך היא נחשבת רלוונטית יותר ביחס לחיפוש שלך. איך כל ההקדמה היפה הזאת קשורה לקישורים?

קישורים הם המלצה הנשענת על חכמת ההמונים. אז נכון, מנועי החיפוש נשענים על אלמנטים נוספים ולא רק על חכמת ההמונים (בשונה משירותים כמו Tripadvisor ו – איזי, למשל). מנועי החיפוש יודעים לחשוף גם עמודים שלא קיבלו 'המלצות' בדמות קישורים חיצוניים, אם שני הבסיסים האחרים של האתר (תוכן וחווית המשתמש) עומדים על יסודות יציבים. אבל הבסיס השלישי היה ונשאר חזק מאוד בכל הנוגע לקידום האתר, והבסיס הזה הוא בסיס ההמלצות, או במילים אחרות – קישורים מאתרים אחרים לאתר שלך.

מה נחשב לקישור איכותי?

נניח לרגע שהאתר שלך מציע סיורים מודרכים בארץ. מה ייחשב קישור איכותי שיוכל לחזק את האתר שלך מבחינת – SEO? התשובה היא שככל שהאתר ממנו יוצא קישור לאתר שלך הוא סמכותי מבחינת רלוונטיות לתחום שלך (אתר למטייל למשל) ו/או סמכותי יותר באופן כללי (מאקו או Ynet למשל), כך הקישורים שיוצאים מהאתר הזה אל האתר שלך ייחשבו לאיכותיים יותר.

מה חשוב לדעת על 'קניית קישורים'?

יש הרבה מאוד מודעות שמתרוצצות ברשתות החברתיות, בעיקר בלינקדאין, שמנסות לשכנע בעלי אתרים לקנות קישורים 'איכותיים' כדי לקדם את האתר בגוגל. צריך להיזהר מהתופעה הזאת מכמה סיבות:

  • כל אחד יכול להציע לך קישורים, אבל קשה מאוד לדעת אם מדובר בגורם מקצועי שיודע לבנות קישורים איכותיים באמת או שמדובר בחובבן שייקח את הכסף שלך ולא יעזור לך לקדם את האתר. צריך לקחת משנה זהירות שמקדמי אתרים מחוץ לארץ פונים אליך, שכן לא תמיד הם יודעים להתאים את הקישורים שהם מציעים (גם אם הם באמת איכותיים) לצרכי הקידום של האתר שלך.
  • חשוב לדעת שבניית קישורים לא מצריכה ממך להעביר את פרטי האדמין של האתר שלך לאף גורם. מקדם אתרים מקצועי יבקש ממך את פרטי ההתחברות לאתר שלך כדי לבצע פעולות אופטימיזציה באתר, אבל אין לזה שום קשר לבניית קישורים לאתר שלך. כדי לבנות קישורים לאתר שלך צריך גישה לאתרים אחרים, בהם יש להטמיע את הקישור לאתר שלך, ולא להיפך. לכן, אם מישהו פונה אליך ומציע לך קישורים איכותיים, אבל מבקש ממך את פרטי ההתחברות לאתר שלך כדי לעשות את זה – כדאי שתידלק אצלך נורה אדומה.

מה זה קישורים חינמיים?

בניית קישורים חינמיים לאתר שלך היא אחת הדרכים לחזק את אסטרטגיית הקישורים של האתר. אני מדבר על פרסום האתר שלך והטמעת לינקים בפורומים, בבלוגים שונים וברשתות החברתיות. זה אף פעם לא מזיק לפרסם את האתר שלך ולהטמיע קישורים באתרים ייעודיים וברשתות חברתיות, אבל צריך להבין שמדובר בפלטפורמות עמוסות מאוד שמוציאות מיליוני קישורים למיליוני אתרים בכל יום. לכן, קישור שיוצא מאתרים חינמיים ומרשתות חברתיות לא יזיק, אבל המשקל שלו בקידום האתר שלך הוא קטן יחסית לקישור שיוצא מאתר סמכותי.

חשוב לדעת: אם פרסמת פוסט ברשתות החברתיות, בטח ובטח אם עשית את זה בקבוצה מסוימת, עליך להימנע מהטמעת הקישור בפוסט עצמו. זה מנוגד להנחיות מנהלי הקבוצות, וגם למדיניות של הרשתות החברתיות (בעיקר של פייסבוק). לכן, את הלינק לאתר שלך עדיף תמיד לפרסם בתגובות ולא בפוסט עצמו.

איך בוחרים חברת קידום אתרים לבניית קישורים איכותיים?

כשניגשים לבחור חברת קידום אתרים שמתמחה בבניית קישורים, חשוב לבדוק 3 גורמים:

ניסיון – חברה שהתחילה את הפעילות שלה זה עתה, אולי תציע לך קידום אתר ושירות בניית קישורים במחירים זולים יחסית למחירי השוק, אבל לא בטוח שהיא תדע להתאים את הקישורים הנכונים לאתר שלך.

המלצות – זה לא בושה לבקש המלצות מלקוחות החברה, להיפך, חברת קידום אתרים שבטוחה בעצמה תשמח להפנות אותך ללקוחות שלה בעצמה.

דיבור בגובה העיניים – אם נציגי חברת הקידום מתחילים לדבר אתך בשפה 'מקצועית' מדי, שמפסיקה באיזה שהוא שלב להישמע לך כמו עברית, אז כדי לך לשאול את עצמך האם מדובר באנשים איתם היית רוצה לצאת לדרך.

 

צריך עזרה בקידום האתר שלך בגוגל? אפשר להשאיר פרטים כאן, או להתקשר אלינו, ואנחנו ב – WEBLINKS נשמח לעזור.

מאור סוויסה

מאור סוויסה, מנכ"ל וובלינקס ומומחה קידום אתרים עם נסיון של מעל ל 10 שנים בשיווק הדיגיטלי אשר ילווה אתכם במסע לעבר ההצלחה שלנו. אני נשוי ואבא לשלושה בנים, אומרים עליי שאני מבין באוזניות יותר מהמהנדסים שמייצרים אותם אבל אני אומר שאני פשוט אוהב לשמוע את המוזיקה שלי באיכות הכי טובה שיש, אני יודע לנתב את האמביציה שלי גם לעולמות המקצועיים. 

לאורך השנים צברתי מומחיות בכל האלמנטים שקשורים לעולמות קידום האתרים ולמעגלים המקיפים מתוך הבנה שקידום אתר זה כמו רכב שחייב 4 גלגלים כדי להצליח – מקדם אתרים מקצועי, מתכנת תותח, איש תוכן מעניין שיודע להעביר רעיון, ושיתוף פעולה אמיתי וכנה עם הלקוח.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

תוצאות