חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

בניית אתר מתאים ל – SEO: כך עושים את זה נכון

דף הבית » מאמרים
בניית אתר מתאים ל – SEO: כך עושים את זה נכון

תוכן עניינים

כמה דברים שכדאי לקחת בחשבון לפני שבונים אתר אינטרנט: החשיפה הכי גדולה מגיעה דרך תוצאות החיפוש האורגני בגוגל, כדי להגיע לשם האתר צריך לעמוד בדרישות המשתנות של מנועי החיפוש, כדי לעמוד בדרישות האלו צריך פלטפורמה שמאפשרת לך לבצע שינויים בקוד האתר. כל זאת ועוד אלמנטים שחשוב לדעת בנוגע לבניית אתר מתאים לקידום אתרים – במדריך הבא.

טיפים קצרים להתאמת האתר ל – SEO:

תכננו את מבנה האתר שלכם: אתר מאורגן היטב עם היררכיה ברורה קל יותר למנועי החיפוש לסרוק ולהבין. השתמש בכתובות URL תיאוריות ועתירות מילות מפתח כדי לשקף את מבנה האתר שלך, והשתמש בתגיות כותרות (H1, H2 וכו') כדי לציין את ההיררכיה של התוכן שלך.

בחרו במערכת ניהול תוכן CMS: היא פלטפורמת תוכנה המאפשרת לך ליצור, לערוך ולפרסם בקלות תוכן באתר האינטרנט שלך. אני מדבר על פלטפורמות כמו וורדפרס, ג'ומלה, וויקס ועוד. למערכות CMS רבות יש תכונות SEO מובנות שיכולות לעזור לך לבצע אופטימיזציה של תוכן האתר שלך, כמו היכולת לערוך כותרות עמודים, כותרות מטא ועוד.

ודאו שהאתר מותאם לנייד: יותר ויותר אנשים ניגשים לאינטרנט מהמכשירים הניידים שלהם ולכן חשוב לוודא שהאתר מותאם לנייד. אם האתר שלך אינו מותאם לנייד, ייתכן שתדרג נמוך יותר בתוצאות החיפוש במכשירים ניידים.

וודאו שמהירות טעינת הדפים תקינה: מהירות הדף היא משך הזמן שלוקח לדף אינטרנט להיטען. מהירויות עמוד מהירות יותר טובות הן למשתמשים והן למנועי החיפוש.

מה צריך להיות באתר שמתאים לקידום אתרים?

לפני שאני אפרט את כל מה שחשוב לדעת על בניית אתר שמתאים לקידום אתרים, ולפני שאני אכנס למושגים כמו קוד סגור וקוד פתוח, אני רוצה להציג תמונה אופטימלית של כל מה שחשוב שיהיה באתר מותאם ל – SEO. אחרי שנבין לאן אנחנו מכוונים נוכל להבין איך להשיג כל אחת מהמטרות בעזרת בנייה נכונה של אתר אינטרנט:

מבנה URL נכון

השתמשו במבנה URL נקי ומאורגן של כתובות – URL. השתמשו בכתובות URL תיאוריות שכוללות מילות מפתח והיררכיה נכונה לכל דפי האתר. זה יעזור לכם לארגן את תוכן האתר בצורה מסודרת ולהציג אותה בצורה נכונה במנועי החיפוש.

כותרות

השתמשו בכותרות ראשיות וכותרות עשירות במילות מפתח ועם תיאור של מה שהקוראים עומדים לפגוש מתחת לאותה כותרת. כותרות עוזרות למנועי החיפוש להבין את התוכן בדפי האתר והן גם עוזרות למשתמשים לדעת במה העמוד עוסק.

השתמשו בטקסט חלופי לתמונות (ALT)

טקסט ALT הוא תיאור קצר של מה שנמצא בתמונה. התיאור הזה עוזר למנועי החיפוש להבין את תוכן התמונות באתר שלך, וזה גם עוזר למשתמשים שאינם מסוגלים לראות את התמונות.

השתמשו בכותרות מטא בצורה נכונה

כותרות מטא הן התיאורים הקצרים המופיעים מתחת לכותרת הדף שלך בתוצאות החיפוש. התפקיד שלהם הוא לסכם במדויק את התוכן בדף ולכלול מילות מפתח רלוונטיות. כדאי שהן יתפסו את העין בצורה שיווקית כדי שהן יבלטו מבין היתר.

הקפידו על היררכיה נכונה של תגי כותרות

השתמשו בתגי H1 עבור הכותרות הראשיות בדף שלך, ובתגיות H2 ו-H3 עבור כותרות משנה. זה עוזר למנועי החיפוש להבין את ההיררכיה של התוכן שלכם.

השתמשו בקישורים פנימיים

קישור מדפים באתר לדפים אחרים באותו אתר יכול לעזור למנועי החיפוש להבין את מבנה האתר שלכם ואת היחסים בין הדפים באתר.

השתמשו במדיה חברתית

נוכחות חזקה במדיה החברתית יכולה לעזור לשפר את החשיפה של האתר, מה שמשפיע כמובן על הדירוג במנועי החיפוש.

השתמשו בעיצוב ידידותי לנייד

התאמת האתר למובייל ב- 2023 זה לא עצה, זו חובה. זה לא שהשימוש במחשב ייעלם, אבל רוב החיפושים בגוגל הולכים לכיוון הטלפון הנייד. איך יודעים שהאתר שלך מותאם לנייד? מה שצריך לעשות זה להיכנס לחשבון ה – google search console שלך (אם אין לך אחד זה הזמן לפתוח), ובודקים את התאמת האתר שלך למובייל:

התאמה למובייל בגוגל קונסול

שמרו מהירות טעינה גבוהה

מהירות טעינת הדף היא גורם דירוג חשוב עבור מנועי החיפוש, לכן חשוב לוודא שהאתר שלך נטען במהירות. לכן חשוב לוודא שהאתר שלך נטען במהירות. ישנם מספר כלים שבהם אתה יכול להשתמש כדי לבדוק את מהירות הדף של האתר שלך, כגון PageSpeed ​​Insights של Google.

חושבים ומתכננים – SEO עוד לפני שבונים את האתר

הנה כמה דברים שחשוב לעשות כדי להבטיח שהאתר שלך מותאם לקידום אתרים עוד לפני שניגשים לבנות אותו:

מחקר מילות מפתח

מחקר מילות מפתח הוא אחת הפעולות הראשונות שעושים בקידום אתרים. כשאני ניגש לקידום של אתר חדש אני רוצה לדעת באיזו זירה אני משחק, ומשביל זה אני צריך לגלות את מילות המפתח של אותו תחום שאנחנו רוצים לקדם. כדי לגלות אילו מילות מפתח וביטויים נמצאים בשימוש הנפוץ ביותר על ידי אנשים שמחפשים את המוצרים או השירותים שהאתר שלך מציע אני משתמש בכלים שונים למחקר כמו ahrefs ו- SEMrush.

מחקר מילות מפתח זו הדרך בה מקדם אתרים מקצועי מגלה באילו מילות מפתח וביטויים אנשים משתמשים כאשר הם מחפשים את המוצרים או השירותים שהאתר שלך מציע. לאחר שאני בונה רשימה של מילות מפתח, אני יכול לצאת למחקר תוכן עבור האתר שלך.

תכנון נכון של מבנה האתר שלך

עוד דבר, לא פחות חשוב מחקר מילות מפתח, הוא תכנון נכון של מבנה האתר עוד לפני שאנחנו ניגשים לבנות אותו. כשאנחנו חושבים על אתר שמתאים ל – SEO הדבר הראשון שצריך לעבור לנו בראש זה סדר. אנחנו נראה אתר שהתוכן שנמצא בו מסודר בקטגוריות ובקטגוריות משנה. בנוסף, אנחנו נרצה אתר שמאפשר לנו להגדיר כתובות URL בצורה חופשית (לא כל מערכת מאפשרת את זה). כל אלה יעזרו למנועי החיפוש להבין את הקשר בין הדפים שלך לתוכן באתר שלך.

בחירת מערכת ניהול תוכן (CMS)

כאן אנחנו נוגעים כבר בעצם העניין, בבחירת מערכת ניהול תוכן, או במילים אחרות – בחירת המערכת בה האתר שלך ייבנה. מערכת ניהול תוכן היא פלטפורמת תוכנה המאפשרת לך ליצור, לערוך ולפרסם תוכן באתר שלך. יש כמה אפשרויות ניהול תוכן פופולרי כמו וורדפרס, וויקס, ג'ומלה, קונימבו, שופיפיי ועוד. יש מערכות ניהול בקוד פתוח ומערכות ניהול בקוד סגור (עוד בנושא בהמשך). לרוב המוחלט של המערכות יש תכונות SEO מובנות שיכולות לעזור לך לייעל את תוכן האתר שלך, אבל לא לכל המערכות יש את הגמישות ואת היכולת להשתנות בהתאם לדרישות המשתנות של מנועי החיפוש.

האם חייבים לבנות אתרים מותאמים לקידום בעזרת מערכת ניהול?

אחד היתרונות העיקריים של שימוש במערכת ניהול תוכן היא שהמערכות האלה הופכות את החיים להרבה יותר קלים. היום כבר לא צריך לכתוב שורות קוד כדי לעדכן התוכן באתר שלך. מערכת ניהול האתר מאפשרת לך להוסיף ולערוך תוכן באמצעות ממשק משתמש שאמור להיות פשוט וידידותי (אבל זה כבר תלוי מערכת). זה יכול להיות שימושי במיוחד אם אין לך מומחיות טכנית רבה או אם מדובר באתר שצריך לעדכן לעתים קרובות.

מערכת ניהול יכולה לסייע בקידום האתר

למערכות ניהול רבות יש כאמור פיצ'רים ייעודיים לקידום אתרים, שיכולים לעזור לך לייעל את האתר שלך ולהתאים אותו למנועי חיפוש. לדוגמה, לוורדפרס יש מגוון תוספי קידום אתרים שבהם ניתן להשתמש כדי לייעל את הכותרות, הכותרות ותיאורי המטא של האתר שלך. אחד התוספים הפופולריים ביותר הוא Yoast SEO. התוסף הזה מאפשר לך לשלוט באלמנטים רבים של אופטימיזציה On Site של האתר, כמו הגדרת כתובות – URL, הגדרת כותרות מטא והוא גם יודע לתת לך המלצות לשיפור העמוד על מנת שהוא יתאים כמה שניתן לקידום:

המלצות שיפור מ - yoast

שימוש במערכת ניהול תוכן יכול גם להקל על שיתוף הפעולה עם אנשים אחרים באתר שלך. אפשר לתת למשתמשים שונים רמות שונות של גישה למערכת ניהול תוכן, כך שמשתמשים מסוימים יכולים לבצע עריכות רק בחלקים מסוימים של האתר.

באופן כללי, שימוש במערכת ניהול תוכן יכול להיות דרך מועילה לנהל ולייעל את האתר שלך, במיוחד אם אין לך הרבה מומחיות טכנית.

מה ההבדל בין מערכות בקוד פתוח לקוד סגור בקידום אתרים

קוד פתוח וקוד סגור מתייחסים לסוג הרישיון לעריכת תוכנה או קוד אחר. תוכנת קוד פתוח מאפשרת למשתמשים להציג שינויים באתרים שלהם באופן חופשי, לשנות ולהפיץ את קוד המקור. תוכנת קוד סגור, לעומת זאת, אינה זמינה לציבור, ומשתמשים אינם רשאים להציג או לשנות את קוד המקור.

היתרונות של קוד פתוח לקידום אתרים

מבחינת קידום אתרים, ההבדל העיקרי בין אתרי קוד פתוח לאתרי קוד סגור הוא שאתרי קוד פתוח ניתנים להתאמה אישית יותר, מה שיכול להקל על אופטימיזציה למנועי חיפוש. מכיוון שקוד המקור לאתרי קוד פתוח זמין לציבור, מפתחים יכולים לבצע התאמות אישיות בקלות רבה יותר למבנה האתר ולפונקציונליות שלו. זה יכול לכלול הוספת כותרות מטא מותאמים אישית, יצירת מפות אתר מותאמות אישית וביצוע שינויים אחרים שיכולים לעזור בשיפור קידום אתרים באתר.

פלטפורמות קוד פתוח ניתנות להתאמה אישית יותר מפלטפורמות קוד סגור. הן גמישות יותר בכל הנוגע לקידום אתרים. פלטפורמת קוד פתוח כמו וורדפרס לקידום אתרים יכולה להיות בחירה טובה. לוורדפרס יש מגוון רחב של תוספי קידום אתרים בהם ניתן להשתמש כדי לייעל את התוכן ואת הנתונים של האתר.

היכולות המוגבלות של מערכות בקוד סגור

אתרי קוד סגור עשויים להיות מוגבלים יותר מבחינת ההתאמה האישית. מכיוון שקוד המקור אינו זמין לציבור, זה ביצוע התאמות אישיות למבנה האתר ולפונקציונליות שלו הופכת למשימה מאתגרת יותר, מה שיכול להקשות על אופטימיזציה של האתר למנועי חיפוש. עם זאת, חשוב לציין כי ניתן לבצע אופטימיזציה של אתרי קוד סגור עבור מנועי חיפוש. אתרי קוד פתוח פשוט מציעים אפשרויות גמישות ויותר התאמה אישית, מה שהופך להיות חשוב יותר בעולם הדינמי של מנועי החיפוש.

איזה סוג מערכת מתאימה יותר לאתרי חנות?

ניתן להשתמש גם באתרי קוד פתוח וגם באתרי קוד סגור לאתרי מסחר אלקטרוני. בסופו של דבר, הבחירה בין קוד פתוח לפלטפורמת קוד סגור תהיה תלויה בצרכים וביעדים הספציפיים שלך. יחד עם זאת, הנה כמה דברים שכדאי לקחת בחשבון כאשר מחליטים באיזו פלטפורמה לבחור עבור אתר חנות:

התאמה אישית

כפי שציינתי קודם, פלטפורמות קוד פתוח ניתנות להתאמה אישית יותר מפלטפורמות קוד סגור. כדי שניתן יהיה לבצע שינויים מתקדמים יותר באתר שלך, פלטפורמת קוד פתוח כמו מג'נטו (Magento) או ווקומרס (הבנויה על גבי וורדפרס) יכולות להיות בחירה טובה עבור אתר החנות שלך.

קלות שימוש

כאמור, פלטפורמות קוד סגור עשויות להיות קלות יותר לשימוש מאשר פלטפורמות קוד פתוח, במיוחד אם אין לך מומחיות טכנית רבה. כמה פלטפורמות מסחר אלקטרוני פופולריות בקוד סגור כוללות שופיפיי וקונימבו, הן אמנם פלטפורמות ניהול אתרים בקוד סגור, אבל הן קלות מאוד לשימוש והן מאפשרות לך להוסיף ולהסיר תכנים, כלומר – מוצרים ושירותים, בקלות.

מחיר

פלטפורמות קוד פתוח וקוד סגור יכולות להיות חופשיות לשימוש, אך הן יכולות גם לכלול עלויות שונות הקשורות אליהן. לדוגמה, חלק מפלטפורמות הקוד הפתוח מאפשרות לך להוריד ולהשתמש בהן בחינם, אבל הן כן ידרשו כסף עבור אחסון, עבור התאמות אישיות ועבור שירותים אחרים. לפלטפורמות קוד סגור עשויות להיות עמלות חודשיות או שנתיות עבור השימוש בפלטפורמה, כמו גם עמלות נוספות עבור תכונות או שירותים מסוימים בהתאמה אישית לאתר שלך.

איזו פלטפורמה ידידותית יותר להזנת תוכן באתר?

תוכן הוא אלמנט חשוב מאוד לקידום האתר, ולא כל הפלטפורמות מאפשרות לך להטמיע תוכן בכל מקום באתר צורה חופשית. פלטפורמות קוד פתוח מציעות בדרך כלל אפשרויות גמישות והתאמה אישית רבה יותר בכל הנוגע להזנת תוכן באתר, מה שיכול לעזור לקידום האתר שלך כמובן. 

ככל שמנועי החיפוש משפרים את היכולות של האלגוריתם שלהם, כך הצורך בשילוב תוכן איכותי בכל עמוד באתר, ולא רק בבלוג, יילך ויעלה. זה נכון לכל סוגי האתרים, גם לאתרי חנות. כדי לקדם חנות תכשיטים, למשל, לא מספיק להציג את התמונות של התכשיטים בעמודים הרלוונטיים, צריך לשלב את התיאור של המוצרים במבנה הבא:

תיאור המוצרים בעמודי קטגוריה: כאן אנחנו נרצה לתת לגולש את מה שהוא צריך לדעת במינימום מילים שיובילו אותו בצורה אטרקטיבית, מושכת ועניינית לתוך עמוד המוצר.

תיאור המוצרים בעמודי המוצר: רגע לפני הלחיצה המיוחלת שתביא לסגירת העסקה, אנחנו נרצה להשקיע מאמץ אחרון במטרה לגרום ללקוח הפוטנציאלי להרגיש הוא הגיע למקום הנכון ושהוא עומד לעשות את העסקה הטובה ביותר. כאן זה המקום לשלב את העמידות של המוצר במים, את החומרים המעולים ממנו הוא עשוי, את החסויות, ובקיצור – את החלום אותו הקונים רוצים לקנות כשהם קונים מוצר כזה או אחר.

איזה פלטפורמה לניהול תוכן באתר האינטרנט מאפשרת לך לעשות את זה?

ניתן להשתמש הן בפלטפורמות קוד פתוח והן בקוד סגור ליצירת תוכן המותאם למנועי חיפוש. עם זאת, פלטפורמות קוד פתוח מציעות כאמור יותר אפשרויות, הן גמישות יותר מפלטפורמות בקוד סגור והן מאפשרות התאמה אישית רבה יותר בכל הנוגע לקידום אתרים, מה שיכול להקל על שיפור הנראות של האתר שלך בתוצאות החיפוש.

אפשר לקדם גם אתרים בקוד סגור וגם בקוד פתוח

בסך הכל, הבחירה בין קוד פתוח לפלטפורמת קוד סגור תהיה תלויה בצרכים וביעדים הספציפיים שלך. ניתן להשתמש בשני סוגי הפלטפורמות ליצירת תוכן המותאם לקידום אתרים, אך פלטפורמות קוד פתוח עשויות להציע אפשרויות גמישות והתאמה אישית רבות יותר.

מה ההבדל בין wix ל – wordpress מבחינת SEO?

Wix ו-WordPress הן שתיהן פלטפורמות לבניית אתרים בקוד פתוח המציעות תכונות SEO שיכולות לסייע לך לבצע אופטימיזציה של האתר שלך למנועי חיפוש. עם זאת, ישנם כמה הבדלים עיקריים בין שתי הפלטפורמות:

התאמה אישית

וורדפרס היא פלטפורמה הניתנת להתאמה אישית ברמה גבוהה יותר מאשר Wix. וורדפרס מעניקה לך גישה לקוד הבסיסי של האתר שלך, מה שאומר שיש לך את היכולת לבצע התאמות אישיות מתקדמות יותר לעיצוב ולפונקציונליות של האתר. Wix, לעומת זאת, מכוונת יותר למשתמשים שאין להם מומחיות טכנית רבה. אמנם Wix מציעה מגוון אפשרויות התאמה אישית, אך הן מוגבלות יותר ממה שזמין עם וורדפרס.

תוספים

לוורדפרס יש מערכת גדולה של תוספים שניתן להשתמש בהם כדי לייעל את העבודה עם אתר שלך. ישנם תוספים זמינים כמעט לכל תכונה שניתן לחשוב עליה, כולל אופטימיזציה למנועי חיפוש. WIX לא מציעה את אותו מגוון תוספים כמו וורדפרס.

תוכנות SEO

גם Wix וגם וורדפרס מציעות תוכנות SEO שיכולות לעזור לך לייעל את האתר שלך למנועי חיפוש. ל-Wix יש כלי SEO Wiz שיכולה לעזור לך לבצע אופטימיזציה של התוכן ושל כותרות המטא של האתר שלך, ול-WordPress יש מגוון תוספים לקידום אתרים שבהם ניתן להשתמש כדי לעשות את אותו הדבר. עם זאת, לוורדפרס יש מגוון רחב יותר של כלים ותכונות קידום אתרים זמינים, ומקדמי אתרים רבים מעדיפים אותה מבחינת SEO על פני Wix, כולל אני.

קלות שימוש

Wix נחשבת בדרך כלל קלה יותר לשימוש מוורדפרס, במיוחד עבור משתמשים שאין להם מומחיות טכנית רבה. וורדפרס יכולה להיות מאתגרת יותר לשימוש, במיוחד אם מנסים לעשות התאמות אישיות מתקדמות יותר.

אז במה לבחור?

בסופו של דבר, הבחירה בין Wix לוורדפרס תהיה תלויה בצרכים ובמטרות הספציפיות שלך. וויקס נוחה יותר למשתמש הקצה, אבל וורדפרס נוחה יותר לקידום אתרים.

 

צריך עזרה בקידום האתר שלך בגוגל? אפשר להשאיר פרטים כאן, או להתקשר אלינו, ואנחנו ב – WEBLINKS נשמח לעזור.

מאור סוויסה

מאור סוויסה, מנכ"ל וובלינקס ומומחה קידום אתרים עם נסיון של מעל ל 10 שנים בשיווק הדיגיטלי אשר ילווה אתכם במסע לעבר ההצלחה שלנו. אני נשוי ואבא לשלושה בנים, אומרים עליי שאני מבין באוזניות יותר מהמהנדסים שמייצרים אותם אבל אני אומר שאני פשוט אוהב לשמוע את המוזיקה שלי באיכות הכי טובה שיש, אני יודע לנתב את האמביציה שלי גם לעולמות המקצועיים. 

לאורך השנים צברתי מומחיות בכל האלמנטים שקשורים לעולמות קידום האתרים ולמעגלים המקיפים מתוך הבנה שקידום אתר זה כמו רכב שחייב 4 גלגלים כדי להצליח – מקדם אתרים מקצועי, מתכנת תותח, איש תוכן מעניין שיודע להעביר רעיון, ושיתוף פעולה אמיתי וכנה עם הלקוח.

תוצאות