חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

איך לשווק עסק חדש: 5 טיפים ליצירת ציפייה לאתר החדש שלך

דף הבית » מאמרים
ציפייה לקראת אתר חדש

תוכן עניינים

הדרך הראשונה והחשובה ביותר לקידום העסק שלך היא לייצר אתר אינטרנט, שזה בעצם הנכס הדיגיטלי היחיד שהוא שלך ורק שלך. אבל איך ליצור מודעות למותג שלך ולגרום לאנשים להיכנס לאתר שרק עכשיו נבנה? במדריך הבא אני אסביר איך לעשות את זה, למי שיש תקציב שיווק וגם למי שאין.

בעידן הדיגיטלי של היום, כל עסק חייב שתהיהי לו נוכחות מקוונת חזקה. זה שיש לך אתר אינטרנט זה לא מספיק. על מנת למשוך לקוחות פוטנציאליים ולבנות קהילה של עוקבים, עליך לקדם את המותג שלך ולהוביל תנועה לאתר שלך. בין אם יש לך תקציב שיווק לעבוד איתו או לא, ישנן אסטרטגיות שונות בהן אתה יכול להשתמש כדי ליצור מודעות למותג שלך ולמשוך מבקרים להירשם אליו. במדריך הבא נחקור כמה דרכים יעילות לקידום העסק שלך כך שתוכל למקסם את ההשפעה של האתר שלך, עם או בלי תקציב.

צור קמפיין טיזרים

קמפיין טיזרים הוא אחת הדרכים היעילות ביותר ליצירת ציפייה ובאז לקראת עלייה של אתר חדש לאוויר. קמפיין טיזר יכול לכלול סדרה של רמזים ושל קטעי מידע קטנים על העסק, המוצר או השירות שלך. כן, אפשר לעשות את זה גם אם אין לך עדיין חשבונות פעילים ברשתות החברתיות, כי אין דרך טובה יותר לפתוח חשבון ולהפיץ אותו לכמה שיותר אנשים מאשר קמפיין טיזר איכותי.

הטיזר כמייצר ציפייה

תיכף אני אפרט את הסוגים השונים של קמפיין טיזר שאתה יכול ליצור, אבל קודם אני רוצה לדבר על המקומות בהם תוכל לפרסם את הטיזרים:

  • יכול להיות פוסט ברשתות החברתיות.
  • פוסט בבלוג.
  • סרטוני יוטיוב.
  • קמפיין דואר אלקטרוני (ניוזלטר).

לא משנה באיזו פלטפורמה תבחר, מה שחשוב יותר זה שהמידע שאתה מעביר בקמפיין יצליח לעורר את העניין של קהל היעד שלך.

דוגמא לקמפיין טיזר מוצלח

Nerd Fitness בלוג כושר ובריאות שהתחיל מאפס. ב – 2009 הבעלים של האתר השתמש בקמפיין טיזר כדי לקדם את השקת האתר החדש. הוא 'עשה טיזינג' לקהל היעד שלו בפוסטים ממומנים ברשתות החברתיות במיילים ברשימת תפוצה שרמזו על התכונות והעיצוב החדשים של אתר האינטרנט שלו. הוא גם סיפק הצצות חטופות לקראת התוכן הקרוב, מה יצר באז וציפייה בקרב העוקבים.

היתרונות של קמפיין טיזר

כשאתה מתחיל מאפס, קמפיין טיזר יכול להיות דרך נהדרת להציג את המותג שלך וליצור עניין. כל קמפיין טיזר מצריך התאמות ביחס למסר, לסוג השירות אותו העסק שלך מספק, לקהל היעד שלך וכו', אבל היתרון המרכזי של קמפיינים מהסוג הזה טמון במתח ובציפייה שבמידה שהן נעשות בצורה נבונה הן יצליחו להכניס את המותג שלך לתודעה של קהלי היעד.

חשיפה הדרגתית למותג

כל הקטע בקמפיין טיזר הוא לעורר את הסקרנות של קהל היעד שלך. כדי לעשות את צריך להתחיל בקטן. אתה יכול למשל ליצור כמה תמונות טיזר או קטעי וידיאו קצרים המרמזים על מה המותג שלך או על המוצרים/השירותים שתציע.

את הטיזרים האלו אתה יכול לשתף בערוצי מדיה חברתית או בדף 'בקרוב' באתר שלך. כדי למקסם את ההשפעה של קמפיין הטיזר, אני מציע לך ליצור נושא עקבי ולהתמקד בתחושה אותה היית רוצה להעביר לקהל היעד ולהתאים את המסר למותג. ברגע שהטיזרים יתחילו לייצר תגובתיות אצל הקהל אתה יכול לאט לאט להתחיל לחשוף מידע נוסף על המותג שלך ועל מה שאתה מתכוון להציע בהמשך.
טיפים לקמפיין טיזר

  • צור סרטון קצר – המציג את הצעת ייחודית של המותג שלך או השקה קרובה של מוצר. כשאתה יוצר סרטון, תחשוב קודם כל על הצופים ועל הצרכים והרצונות שלהם. את המסר השיווקי שלך תעביר דרך הצרכים והרצונות האלה.
  • תכונות מפתח – שחרר סדרת טיזרים אשר חושפים בהדרגה את תכונות המפתח של המותג או המוצר שלך.
    שתף תמונות או סרטוני מאחורי הקלעים – של הצוות שלך שעובד על השירות או המוצר שלך.
    צור תחרות מדיה חברתית המעודדת עוקבים ליצור טיזרים או ניחושים משלהם לגבי המותג או המוצר שלך.
  • צור האשטאג – בו העוקבים שיהיו לך יוכלו להשתמש כדי לשתף את החוויות שלהם מההשקה הקרובה שלך.
  • ארח אירוע וירטואלי – כגון live streaming או וובינר, כדי לדון במותג או במוצר שלך וליצור עניין.
  • השתמש בהומור או במתח – כדי ליצור באז סביב הטיזרים שלך.
  • מנף תוכן שנוצר על ידי משתמשים – על ידי עידוד עוקבים לשתף תוכן משלהם הקשור למותג או למוצר שלך.
  • צור דף נחיתה באתר שלך הכולל טיימר – ספירה לאחור ומאפשר לעוקבים להירשם לעדכוני דואר אלקטרוני.

שתף פעולה עם משפיעים

שיתוף פעולה עם משפיעים בנישה שלך הוא דרך מעולה ליצור ציפייה. משפיענים יכולים להיות כל מי שיש לו כמות עוקבים משמעותית ברשתות החברתיות או בלוג פופולרי בנישה שלך. אתה יכול לפנות אליהם כדי לקדם את האתר שלך בקרב הקהל שלהם תמורת תשלום או תמריצים אחרים.

איך עושים את זה?

שיתוף פעולה עם משפעים יכול להיות דרך מצוינת לבנות את אמינות המותג שלך ולהגיע לקהל גדול, ויחד עם זאת חשוב למצוא משפיעים שמתאימים לערכי המותג ולקהל היעד שלך. כדאי לחפש משפיעים רלוונטיים, בלוגרים פופולריים, דמויות מפתח ברשתות החברתיות או ערוצי יוטיוב בנישה שלך.

מצאת? מעולה. כל מה שצריך לעשות זה לפנות למשפיעים האלה עם בריף ברור ותמציתי שמסביר מדוע אתה מאמין שהם יתאימו למותג שלך. שקול להציע להם מוצר או שירות בחינם תמורת צעקה או ביקורת. חושש שזה לא יעבוד? קח בחשבון שבדיוק כמו שאתה רוצה לפרסם את המותג שלך, המשפיענים רוצים לייצר תוכן חדש ורלוונטי עבור העוקבים שלהם. זה אינטרס שלהם לא פחות משזה אינטרס שלך.

דוגמא לשיתוף פעולה של מותג לא מוכר עם משפיענים

בשנת 2018, חברת חטיפים טבעונית חדשה בשם "NomNom WorldFood" שיתפה פעולה עם כמה משפיעים טבעוניים באינסטגרם. NomNom WorldFood שלחו לכל משפיע חבילה של החטיפים שלהם כדי שינסו אותם וביקשו מהם לפרסם על החטיפים בחשבונות האינסטגרם שלהם.

המשפיעים שקיבלו את החבילה אכן ניסו את החטיפים ורבים מהם פרסמו עליהם בחשבונות האינסטגרם שלהם, שיתפו תמונות ומחשבותיהם על החטיפים. חלק מהמשפיעים אף יצרו מתכונים באמצעות החטיפים ושיתפו גם אותם.

כתוצאה משיתוף הפעולה של המשפיעים, NomNom WorldFood זכו לחשיפה משמעותית בקרב קהל היעד שלהם וחוו עלייה מיידית במכירות. החברה המשיכה לעבוד עם משפיעים בנישה שלה והגדילה את המודעות למותג ואת בסיס הלקוחות שלה לאורך זמן.

טיפים לשיתוף פעולה עם משפיענים לחשיפת המותג

  • צור אירוע או מסיבה – והזמן משפיעים להשתתף ולשתף את החוויה שלהם.
  • הצע למשפיעים תמלוגים – או לכל הפחות מוצרים או שירותים בחינם.
  • צור דף נחיתה ייעודי באתר שלך – המציג את השותפות שלך עם משפיעים.
  • השתמש בפלטפורמות שיווק משפיעים – השתמש בפלטפורמות שיווק משפיעים: ישנן פלטפורמות שיווק משפיעות רבות כמו AspireIQ, Upfluence. למצוא משפיעים בנישה שלך.
  • הצע גישה בלעדית – למוצרים או שירותים חדשים למשפיעים בתמורה לשיתוף.
  • פנה ללקוחות הקיימים שלך – ותגמל אותם על הפניית משפיעים למותג שלך.
  • הצע למשפיעים גישה לתוכנית השותפים של המותג – או ספק להם קודי הנחה ייחודיים אותם יוכלו לחלוק עם העוקבים שלהם.
  • ארח מפגש שאלות ותשובות או ראיונות – עם משפיעים ברשתות החברתיות או בפודקאסט כדי להציג את המומחיות שלהם ולקדם את המותג שלך.

צור טיימר ספירה לאחור

טיימר ספירה לאחור באתר שלך יכול ליצור תחושת דחיפות וציפייה בקרב הקהל שלך. אתה יכול להגדיר טיימר ספירה לאחור שסופר את הימים, השעות והדקות עד שהאתר שלך יעלה לאוויר. זוהי דרך מצוינת לשמור על הקהל שלך מעורב ונרגש לקראת ההשקה.

היתרונות של טיימר ספירה לאחור באתר

טיימר ספירה לאחור הוא דרך פשוטה ויעילה לבנות ציפייה לקראת השקה קרובה של אתר אינטרנט. אם יש לך אתר וורדפרס אתה יכול לחפש תוסף של countdown timer (יש הרבה סוגים, תבחר את זה עם הכי הרבה כוכבים).

לאחר שהגדרת את הטיימר באתר שלך, הקפד לקדם אותו בערוצי המדיה החברתית שלך ובפלטפורמות שיווק אחרות. עודד את העוקבים שלך להירשם לקבלת עדכוני דואר אלקטרוני שיעדכנו אותם לגבי תאריך ההשקה וכל עדכונים או הצצות מאחורי הקלעים בהן תשתף את העוקבים שלך לאורך הדרך.

דוגמא למותג חדש שיצר טיימר ספירה לאחור

בשנת 2019, חנות בגדים מקוונת חדשה בשם "The Wardrobe" השתמשה במדד ספירה לאחור באתר האינטרנט שלה כדי ליצור ציפייה לקראת ההשקה. טיימר הספירה לאחור הוצג באופן בולט בדף הבית שלהם וספר את הימים, השעות והדקות עד שהאתר עלה לאוויר.

בנוסף לספירה לאחור, החברה השתמשה גם ברשתות החברתיות כדי לקדם את ההשקה הקרובה שלהם ולעשות טיזינג (לא מוצא מילה טובה יותר למונח הזה בעברית) לקראת המוצרים שלהם. הם פרסמו הצצות מאחורי הקלעים של קו הבגדים שלהם ושיתפו של הצוות שלהם המתכונן להשקה.

ככל שהתקרב תאריך ההשקה ההתרגשות בקרב קהל היעד שלהם עלתה. כשהאתר סוף סוף עלה לאוויר, היה להם גל של תנועה ומכירות מהקהל הנלהב שלהם.

טיימר הספירה לאחור עזר לחברת האופנה לבנות ציפייה להשקה ויצר תחושת דחיפות בקרב הקהל שלהם להיות הראשונים לקנות בחנות המקוונת החדשה.

טיפים ליצירת קמפיין טיימר באתר

  • השתמש בטיימר ספירה לאחור בערוצי המדיה החברתית – כדי לקדם את השקת האתר שלך.
  • ארח מסיבת השקה וירטואלית – ביום השקת האתר שלך כדי ליצור התרגשות ומעורבות.
  • צור תחושת דחיפות – על ידי הצעת מבצעים לזמן מוגבל או מכירת בזק לפני השקת האתר שלך.
  • הצע תוכנית מיוחד שמתגמלת משתמשים על שיתוף טיימר – או על הזמנת חבריהם להירשם לעדכוני דואר אלקטרוני.

הצע תוכן בלעדי

הצעת תוכן בלעדי היא דרך יעילה נוספת ליצור ציפייה לקראת האתר שלך. אתה יכול ליצור פוסטים בבלוג, סרטונים, אינפוגרפיקה או תוכן בלעדי אחר עבור קהל היעד שלך. לאחר מכן תוכל לעשות טיזינג (לטזז?) ולפרסם את התוכן בערוצי המדיה החברתית שלך ובפלטפורמות שיווק אחרות כדי להניע תנועה לאתר שלך.

יתרונות של תוכן בלעדי לחשיפת המותג

הצעת תוכן בלעדי היא דרך מעולה לשיווק מותג בכלל ומותג חדש בפרט. כשאתה מתחיל את בניית המותג שלך מאפס, אתה יכול ליצור פוסטים בבלוג, סרטונים או תוכן אחר המציג את המומחיות שלך או נקודת מבט ייחודית על הנישה שלך.

כדי להעביר תנועה לאתר שלך יהיה עליך לקדם את התוכן שלך בערוצי המדיה החברתית שלך ולעודד את העוקבים שלך להירשם לעדכוני דואר אלקטרוני. אתה יכול גם לשקול להציע תמריץ, כמו הורדה בחינם של תכנים או מתן גישה לתכנים מסוימים 'לחברים בלבד', כדי לעודד אנשים להירשם.

דוגמא להצעת תוכן בלעדי לחשיפת מותג חדש

דוגמה אחת למותג לא מוכר שהשתמש בתוכן בלעדי כדי לחשוף את עצמו לקהל היעד שלו היא מותג המשקפיים – Warby Parker. החברה נוסדה בשנת 2010, והם השיקו את אתר האינטרנט שלהם גם בשנת 2010.

הם השתמשו במודל עסקי ייחודי ואסטרטגיות שיווק כדי ליצור באז וציפייה להשקתם. החברה יצרה אוסף בלעדי של משקפיים זולים ומסוגננים שהיו זמינים רק באינטרנט. הם גם הציעו תוכנית "נסו את זה בבית", שבה הלקוחות יכלו להזמין עד חמישה זוגות משקפיים כדי לנסות בבית בחינם לפני הרכישה.

כדי ליצור באז והתרגשות לקראת השקת האתר, החברה שיתפה פעולה עם בלוגרים ומגזינים בעלי השפעה כדי להציג את המוצרים שלהם במאמרים ובפוסטים. הם גם השתמשו בפלטפורמות מדיה חברתית כמו אינסטגרם כדי להציג את המוצרים שלהם ולייצר אינטראקציה עם קהל היעד שלהם.

באמצעות אסטרטגיות אלה, וורבי פרקר הפכו די מהר למותג ידוע בתעשיית המשקפיים. כיום, יש להם מספר חנויות ברחבי ארצות הברית ונוכחות מקוונת נרחבת.

טיפים לחשיפת המותג בעזרת תוכן בלעדי

צור באתר שלך קטע ייעודי לחברים בלבד – המציע תוכן בלעדי למשתמשים שנרשמים לעדכוני דואר אלקטרוני.
הצע גישה מוקדמת למוצרים או שירותים חדשים – למשתמשים שנרשמים לעדכוני דואר אלקטרוני.
השתמש בתוכן מגודר – כמו ספרים אלקטרוניים למשל, כדי לעודד משתמשים להירשם לעדכוני דואר אלקטרוני.
צור תוכנית תמלוגים – שמתגמלת משתמשים שהזמינו את חבריהם להירשם לעדכוני דואר אלקטרוני.
צור ניוזלטר ייעודי – או סדרת ניוזלטרים המציעים טיפים, תובנות או הצעות בלעדיות למנויים.
הצע הנחות או מבצעים בלעדיים למנויים.
השתמש במדיה החברתית כדי לקדם את התוכן הבלעדי – ועודד משתמשים להירשם לעדכוני דואר אלקטרוני.
צור תוכנית נאמנות – שמתגמלת נרשמים בהטבות או הנחות בלעדיות.
הצע תוכן או המלצות בהתאמה אישית – על סמך העדפות המשתמשים או רכישות קודמות.

צור תחרות

הפעלת תחרות היא דרך מצוינת ליצור באז לקראת השקת האתר שלך. אתה יכול ליצור תחרות שדורשת קשר של הקהל עם המותג שלך, כמו שיתוף התוכן שלך או הפניית חברים לאתר שלך. לאחר מכן תוכל להציע פרסים או תמריצים לזוכים.

היתרונות שביצירת תחרות

הפעלת תחרות היא דרך מעולה לבנות באז סביב המותג שלך. כדי ליצור תחרות מוצלחת, התחל בהגדרת היעדים והקריטריונים להשתתפות. לדוגמא, תוכל להפעיל תחרות ברשתות חברתיות הדורשת מהמשתתפים לשתף את התוכן שלך או ליצור פוסטים משלהם באמצעות האשטאג ספציפי.

כדי לעודד השתתפות, הצע פרס רלוונטי לנישה או למותג שלך. כדי לקדם את התחרות שלך, הקפד לשתף אותה בכל ערוצי המדיה החברתית שלך ושקול לפנות לבלוגרים או משפיעים אחרים בנישה שלך כדי להפיץ את הבשורה.

דוגמא ליצירת תחרות שהגדילה את חשיפת המותג

דוגמה אחת למותג לא ידוע שהפך ידוע לאחר יצירת תחרות היא Dollar Shave Club, חברת גילוח ומוצרי טיפוח. בשנת 2012, Dollar Shave Club השיקה קמפיין שיווקי ויראלי עם סרטון הומוריסטי שזכה במהירות לתשומת לב ועזר להם להשיג אלפי מנויים תוך מספר ימים בלבד.

בנוסף, הם ניהלו תחרות ברשתות החברתיות שדרשה מהמשתמשים לשתף תמונה של "הבלגן בשירותים" שלהם כדי לקבל הזדמנות לזכות במוצרים של מועדון הגילוח למשך שנה. התחרות הזו עזרה לחברה להשיג יותר תשומת לב ולבנות קהילה חזקה של לקוחות נאמנים. כיום, הם מותג ידוע ומצליח עם מיליוני מנויים.

טיפים ליצירת תחרות נושאת פרסים

השתמש בסטורי אינסטגרם – כדי לשתף המאחורי הקלעים של המותג או המוצר שלך.
צור צ'אט או האשטאג בטוויטר – המעודד משתמשים להתעכב על המותג שלך ולשתף את המחשבות והרעיונות שלהם בנושא.
ארח אירוע פייסבוק לייב – כדי להציג את המותג או המוצר שלך ולייצר אינטראקציה עם העוקבים בזמן אמת.
השתמש בטיקטוק – כדי ליצור סרטונים מהנים ומרתקים המציגים את המותג או המוצר שלך.

איך לייצר חשיפה באפס תקציב?

אם אתה עובד עם תקציב אפס, עדיין ישנן מספר דרכים יעילות ליצור ציפייה להשקת האתר שלך. הנה כמה רעיונות:

השתמש בפלטפורמות מדיה חברתית בחינם

אתה יכול ליצור חשבונות מדיה חברתית עבור העסק שלך בפלטפורמות כמו פייסבוק, אינסטגרם, טוויטר ולינקדאין, ולהתחיל לבנות קהילת עוקבים על ידי שיתוף תוכן מרתק המציג את המותג שלך ואת מה שאתה מציע. אתה יכול גם להצטרף לקבוצות וקהילות רלוונטיות ולייצר לעצמך שם בעזרת שיתוף תוכן מקצועי.

פנה לחברים ובני משפחה

פה לאוזן יכולה להיות כלי רב עוצמה ביצירת ציפייה להשקת האתר שלך. פנה לחברים ובני משפחה ובקש מהם להפיץ את הבשורה על העסק שלך ועל ההשקה הקרובה לרשתות שלהם. עודד את הלקוחות המרוצים שלך להפיץ את המותג שלך ואת ההשקה הקרובה ברשתות שלהם. אתה יכול גם להציע תמריצי הפניה כדי לעודד את הלקוחות שלך להפנות את חבריהם ובני משפחתם לעסק שלך.

השתתף בפורומים ובקהילות מקוונות

הצטרף לפורומים וקהילות מקוונים רלוונטיים הקשורים לענף שלך ושם שתף את הידע והתובנות שלך בתחום. הקפד לכלול קישור לאתר שלך בפרופיל או בחתימה שלך כדי שחברים אחרים יוכלו להגיע אליך.

השתמש בשיווק בעזרת דואר אלקטרוני (ניוזלטר)

שיווק באמצעות דואר אלקטרוני הוא דרך יעילה להגיע ללקוחות פוטנציאליים וליצור ציפייה להשקת האתר שלך. אתה יכול להשתמש בפלטפורמת שיווק בדואר אלקטרוני בחינם כמו מיילצ'ימפ כדי ליצור עלון או קמפיין בדואר אלקטרוני המציג את המותג שלך ואת מה שאתה מציע.

השתתף באירועים מקוונים

חפש אירועים מקוונים וסמינרים מקוונים הקשורים לענף שלך והשתתף בהם. זה יכול לעזור לך לבנות רשת קשרים ולחשוף את המותג שלך בפני קהל רחב יותר.

השתמש בכלים מקוונים בחינם

ישנם כלים מקוונים רבים בחינם שבהם תוכל להשתמש כדי ליצור תוכן מרתק לאתר שלך ולפלטפורמות המדיה החברתית שלך. Canva הוא כלי נהדר ליצירת פוסטים גרפיים למדיה חברתית, ו – הוטסוויט מאפשר לך לנהל את חשבונות המדיה החברתית שלך מפלטפורמה אחת.

אל תוותר על קידום אתרים אורגני

אופטימיזציה של האתר שלך למנועי חיפוש היא הדרך היעילה ביותר למשוך תנועה לאתר שלך. חברת קידום אתרים תדע להתאים את האתר שלך לצרכי – SEO כך שהאתר יוכל לבלוט בכל תחום, בלי שתצטרך לדבר עם אף משפיע או לבצע שום תחרות.

צור קשרים עם עסקים אחרים

חפש עסקים אחרים בענף שלך איתם תוכל לשתף פעולה. אתם יכולים לשתף תכנים אחד של השני ברשתות החברתיות, לכתוב בלוג אורח על אתרי אינטרנט של אחרים, או אפילו להציע מבצעים משותפים.

הצע תוכן בלעדי

צור תוכן בלעדי הזמין רק למנויי הדואר האלקטרוני שלך או לעוקבי המדיה החברתית שלך. זה יכול לעזור לבנות ציפייה ונאמנות בקרב הקהל שלך.

צריך עזרה בקידום האתר שלך במנועי החיפוש? אפשר להשאיר פרטים כאן, או להתקשר אלינו, ואנחנו ב – WEBLINKS נשמח לעזור.

מאור סוויסה

מאור סוויסה, מנכ"ל וובלינקס ומומחה קידום אתרים עם נסיון של מעל ל 10 שנים בשיווק הדיגיטלי אשר ילווה אתכם במסע לעבר ההצלחה שלנו. אני נשוי ואבא לשלושה בנים, אומרים עליי שאני מבין באוזניות יותר מהמהנדסים שמייצרים אותם אבל אני אומר שאני פשוט אוהב לשמוע את המוזיקה שלי באיכות הכי טובה שיש, אני יודע לנתב את האמביציה שלי גם לעולמות המקצועיים. 

לאורך השנים צברתי מומחיות בכל האלמנטים שקשורים לעולמות קידום האתרים ולמעגלים המקיפים מתוך הבנה שקידום אתר זה כמו רכב שחייב 4 גלגלים כדי להצליח – מקדם אתרים מקצועי, מתכנת תותח, איש תוכן מעניין שיודע להעביר רעיון, ושיתוף פעולה אמיתי וכנה עם הלקוח.

תוצאות