חיפוש
Close this search box.

שימוש בנכס דיגיטלי לקידום אתרים

דף הבית » מאמרים
digital asset

תוכן עניינים

אני משקיע באתרי באתרי אינטרנט שונים כנכסים דיגיטליים, במטרה לקדם אותם בגוגל. למה אני עושה את זה? איך אפשר להרוויח מזה ולמה אני מציע לך לחשוב בכיוון הזה גם? אספתי עבורך את התשובות לשאלות ששואלים אנשים שנחשפים לראשונה למושג 'נכסים דיגיטליים לקידום אתרים', את השאלות שישאלו אותך הלקוחות הפוטנציאליים שלך אחרי שיהיה לך אתר, ואת השימושים הנוספים שאתה יכול לעשות עם הנכס הדיגיטלי שלך כדי להגדיל את ההכנסות.

לא מספיק אתר אינטרנט עכשיו אני עוד בא ואומר לך נכס דיגיטלי?

'אצלי הכל זה מפה לאוזן, תאכלס אני בכלל לא צריך אתר, פשוט אני חייב שיהיה לי כי לקוחות מבקשים'. אני כותב את זה ואני יודע שיהיו אנשים שיקראו את זה ויגידו לעצמם שהם מרגישים בדיוק אותו דבר. אף אחד לא רוצה להקים אתר אינטרנט. 

לכולם יש מספיק דברים על הראש, לכל אחד יש את המקצוע שלו ואת העניינים שלו בחיים, והאמת הכואבת (לפחות למשווקי דיגיטליים) היא שאתר אינטרנט זה עול גדול על בעלי עסקים שבסך הכל רוצים להתפרנס ממה שהם יודעים לעשות. אבל אתם חייבים שיהיה לכם אתר אינטרנט כי בלה בלה הלה… חבר'ה, אתר אינטרנט לא חייב להיות עול, זה יכול להיות נכס שמכניס לכם הרבה מאוד כסף. 

אתר אינטרנט יכול לעזור לך לעשות סדר בתוהו ובוהו של העסק שלך, ואל תגיד לי שאין לך תוהו ובוהו כי גם אני בעל עסק ואני יודע כמה כוחות נפשיים העסק דורש ממך. אתה רוצה לעשות את העבודה שלך הכי טוב שאתה יכול, לשמח את הלקוחות שלך ולחזור הביתה למשפחה שלך, לחיים שלך. 

אבל אז באים אליך מקדמי אתרים ומשווקים דיגיטליים ואומרים לך להשקיע הרבה מאוד כסף והרבה מאוד זמן נוסף בעסק שלך. אבל לא באופן ישיר, אלא באופן עקיף. אנחנו אומרים לך – בוא, תספר לעולם מה אתה עושה, תתחרה, תראה את עצמך, תמשוך את הלקוחות אליך, תמתג את עצמך, תשווק את עצמך, תפתח סמכות בתחום שלך, תהיה מומחה, תדאג שהאתר יהיה יפה, תהיה תמיד מעודכן בהתפתחויות החדשות בתחום שלך, תוביל דעה, תניע לפעולה, תקל על המשתמשים, תקל על המשתמשים, תקל על המשתמשים. אלוהים אדירים, איפה אתה בכל הסיפור הזה?

אחוז בזה וגם מזה אל תסר את ידיך

נכס דיגיטלי יכול להיות אתר אינטרנט פרטי לצרכי מותג או עסק ספציפי, והוא יכול להיות אתר שמכיל מידע שאין מאחוריו אינטרס שקשור לעסק או למותג ספציפי. מנועי החיפוש עדיין מהווים יותר מ – 80% מכלל התנועה באינטרנט, והדרך שלך להגיע לפלח השוק שלך שנמצא בתוך הקהל העצום הזה היא דרך מתן מידע ומתוך ידיעה שהמידע שאתה נותן הוא לא לשם הנתינה, אתה רוצה להרוויח פה. איך עושים את זה? מקשיבים לקהלת:

אל תהיה צדיק הרבה (אל תתן מידע בחינם)

אתה רוצה להיות צדיק תמים ולעזור לכולם, אבל לא עוצר לחשוב איך אתה יכול להניב רווחים מתוך הנתינה שלך? הבל הבלים אמר קהלת, הכל הבל. אל תיפול לתוך ההבל הזה, כי אז אתה עלול למצוא את עצמך מכור לנתינה עיוורת ולתפוס את עצמך בתור קדוש מעונה. תן את המידע הטוב והנכון שלך, זה שיכול באמת לעזור לאנשים, ותבנה לאתר שלך שם בתור אוטוריטה בתחום. כל עוד אתה פועל מתוך כוונות טובות, האלגוריתם יעזור לך. בינתיים התפקיד שלך הוא לשבת ולחשוב איך אתה יכול גם להרוויח מכל הסיפור הזה.

אל תתחכם למה תשתומם

אם תנסה להיות צדיק רק לשם רווח, והמידע שתתן יהיה מידע לא רלוונטי אבל כזה שאמור לענות פחות או יותר על צרכי החיפוש, אל תתפלא שתמצא את עצמך משתומם לנוכח התוצאות שלא יגיעו. בהמשך ישיר מזהיר קהלת שלא להיות רשע הרבה ולא סכל, כדי שלא נעלם לפני זמננו. זה מה שקורה בעצם למי שמשתמש בכל מיני שיטות 'שחורות' לקידום אתרים.  

בקיצור – אל תבטל את עצמך ואל תנסה לבטל את המתחרים שלך

יש לך אתר אינטרנט שאולי לא רצית, אבל עכשיו הוא שלך והוא נותן לך כוח אדיר. השתמש בו בתבונה, בנה לעצמך סמכות טובה ואמינה מתוך רצון כנה לעזור לקהל היעד שלך טוב יותר מכל המתחרים, אל תחזיק את רעת המתחרים שלך עליך ואל תלכלך עליהם באתר שלך כי בסופו של דבר גם הם רוצים להתפרנס ויש מקום בעולם הזה גם להם וגם לך. 

אחרי הדברים האלה אפשר עכשיו לדבר על השאלות ששואלים אנשים שמעוניינים לדעת מה זה נכס דיגיטלי ואיך הם יכולים להרוויח ממנו. בין אם אתה משווק דיגיטלי ובין אם אתה בעל עסק שיש לו אתר אינטרנט, חשוב שתכיר את השאלות האלה. הן יעזור לך להבין את צורת המחשבה של אנשים אחרים ולנסח את המטרות של אתר האינטרנט שלך.

שאלות של מתעניינים ראשונים בנכסים דיגיטליים

השאלות הבאות יכולות להוות בסיס להבנת תחום הנכסים הדיגיטליים בעולמות קידום אתרים. עם זאת, בהתחשב במורכבות ובאופי המתפתח במהירות של תחום זה, חשוב להמשיך ולהתעדכן:

  • מהם נכסים דיגיטליים לקידום אתרים?
  • כיצד נכסים דיגיטליים משפרים את ביצועי קידום אתרים?
  • אילו סוגים של נכסים דיגיטליים משמשים למטרות קידום אתרים?
  • כיצד אוכל להשתמש באתרים כנכסים דיגיטליים למטרות קידום מכירות?
  • האם כל אתר יכול לשמש כנכס דיגיטלי או שיש מאפיינים ספציפיים לחפש?
  • מהו תהליך הקנייה והמכירה של נכסים דיגיטליים כמו אתרים?
  • כיצד נקבע הערך של נכס דיגיטלי?
  • מהם הסיכונים והתשואות הפוטנציאליות של השקעה בנכסים דיגיטליים לקידום אתרים?
  • כיצד אוכל לנהל ולתחזק נכסים דיגיטליים אלה?
  • כיצד אסטרטגיית תוכן משפיעה על ערך קידום אתרים של נכס דיגיטלי?
  • כמה זמן לוקח בדרך כלל לראות החזר השקעה מנכס קידום אתרים דיגיטלי?
  • לאילו היבטים משפטיים עלי להיות מודע בעת השקעה בנכסים דיגיטליים?
  • כיצד עדכונים באלגוריתמים של מנועי חיפוש משפיעים על ערך נכסי קידום אתרים דיגיטליים?
  • כיצד אוכל לשלב נכסים דיגיטליים באסטרטגיית קידום האתרים הכוללת שלי?
  • מהן כמה פלטפורמות או שווקים אמינים לרכישה ומכירה של נכסים דיגיטליים?
  • האם יש מומחים או אנשי מקצוע שיכולים לעזור בניהול הנכסים הדיגיטליים שלי?

שאלות ששואלים מי שרוצים להתקשר עם נכס דיגיטלי קיים

במידה וכבר יש לך אתר אינטרנט שאתה מכוון אותו להיות נכס דיגיטלי, או שאתה חושב להקים אתר כזה, קהל היעד שלך הם בעיקר חברות ובעלי עסקים שמחפשים פלטפורמות לפרסם תוכן שיווקי מעמיק כדי למתג את העסק שלהם. בדרך כלל הם מפרסמים מאמרי תוכן באתרי חדשות גדולים, אבל יש לקוחות שזה יקר מדי עבורם והם מחפשים אלטרנטיבה. האתר שלך יכול בהחלט להיות כזה:

  • מה הם סדרי הגודל של תנועת האתר? 
  • האם אתה יכול לספק נתונים?
  • מה הדמוגרפיה של קהל האתר?
  • איך ביצועי ה – SEO (קידום אתרים אורגני) של האתר? 
  • האם אתה יכול לספק דוחות דירוג מילות מפתח?
  • מהי סמכות הדומיין ודרגת העמוד של האתר?
  • האם האתר מייצר רווחים? אם כן, איך ומה ההכנסות הנוכחיות?
  • מהי עלות התפעול של האתר? (זה עשוי לכלול דמי אירוח, עלויות יצירת תוכן וכל הוצאות פרסום).
  • איזה סוג תוכן מארח האתר, ובאיזו תדירות מתווסף תוכן חדש?
  • האם האתר נענש על ידי גוגל או כל מנוע חיפוש אחר?
  • אילו אסטרטגיות שיווק שימשו עבור האתר?
  • איזה פוטנציאל יש לצמיחה או להרחבת התוכן או השירותים של האתר?
  • באיזו טכנולוגיה בנוי האתר? האם הוא פשוט לניהול או שזה דורש מומחיות טכנית?
  • איזה סוג של פרופיל קישורים נכנסים יש לאתר? האם הקישורים אורגניים ואיכותיים?
  • האם המותג של האתר מבוסס היטב, והאם יש לו נוכחות ברשתות החברתיות?
  • האם לאתר יש קשרים חוזיים עם מפרסמים, שותפים או צדדים שלישיים אחרים?
  • האם יש בעיות משפטיות או שיקולים הקשורים לאתר?
  • למה אתה מוכר את האתר? (במידה ואתה מוכר) 

הבנת שאלות אלה תעזור לך להכין את המידע הדרוש להביא את הנכס שלך בצורה אטרקטיבית לקונים או שותפים פוטנציאליים.

מכירת שטחי פרסום באתר

אם אתה מוכר שטחי פרסום באתר נישה, כמו במגזין היכרויות, למפרסמים פוטנציאליים תהיה קבוצה שונה של שאלות. הם יהיו מעוניינים במידע שיכול לעזור להם לקבוע אם פרסום באתר שלך יהווה השקעה טובה והאם הוא יוכל לעזור להם להגיע לקהל היעד שלהם. הנה כמה שאלות שהם עשויים לשאול:

  • מה אחוז המבקרים הייחודיים החודשיים של האתר שלך?
  • מהו הפרופיל הדמוגרפי של משתמשי האתר שלך? (זה יכלול גורמים כמו גיל, מין, מיקום, רמת הכנסה, השכלה וכו').
  • כמה זמן משתמשים בדרך כלל נשארים באתר שלך (משך ההפעלה)?
  • מהם הדפים או הקטעים הפופולריים ביותר באתר שלך?
  • אילו סוגים של שטחי פרסום זמינים, והיכן הם ממוקמים באתר? אתה יכול לספק דוגמאות?
  • מהם תעריפי הפרסום שלך, וכיצד הם משתווים לאתרים דומים אחרים?
  • האם אתה יכול לספק נתונים או המלצות ממפרסמים אחרים שהיו להם פרסום הצלחה באתר שלך?
  • האם אתה מציע חבילות פרסום או מבצעים עבור חוזים ארוכי טווח או קמפיינים משותפים מרובים?
  • מה אתה נותן מבחינת צורת ועומק התוכן?
  • איזה סוג של מעקב וניתוח יסופקו כדי להעריך את הביצועים של התכנים?
  • האם מפרסמים אני יכול את המודעות שלי עבור משתמשים ספציפיים או פלחי שוק ספציפיים באתר שלך?
  • מהו התהליך הגדרת התוכן וכמה זמן לוקח בדרך כלל למודעה לעלות לאוויר לאחר הגשתה?
  • האם יש לך מדיניות או הגבלות כלשהן לגבי סוגי המודעות שאתה מקבל?
  • אילו אמצעי תשלום אתה מקבל, ומה הם התנאים?

הכנת תשובות ברורות ומקיפות לשאלות אלו יעזרו לך לשכנע מפרסמים פוטנציאליים שהאתר שלך הוא מקום טוב שיעזור להם להגיע לקהל היעד שלהם ולקבל החזר טוב על השקעת הפרסום שלהם.

אילו שימושים אחרים אוכל לעשות עם אתר כנכס דיגיטלי?

אתר כנכס דיגיטלי יכול לשמש למטרות רבות מעבר לקידום אתרים או קמפיינים לפרסום תוכן. הנה כמה שימושים פוטנציאליים אחרים:

מסחר אלקטרוני: למכור מוצרים פיזיים או דיגיטליים ישירות מהאתר שלך. זה יכול לכלול כל דבר, החל בגדים ספרים אלקטרוניים לתוכנה.

שיווק שותפים: לקדם מוצרים או שירותים של עסקים אחרים ולהרוויח עמלה על כל המכירות שמגיעים דרך האתר שלך.

מונטיזציה של תוכן: אם האתר שלך מייצר תוכן איכותי ומרתק, תוכל לייצר רווח מכך באמצעות דברים כמו תוכן ממומן, חומות תשלום עבור תוכן פרימיום או מנויים.

יצירת לידים: ניתן להשתמש באתר שלך לאיסוף פרטי קשר מלקוחות פוטנציאליים, אשר לאחר מכן ניתן להשתמש בהם לשיווק בדואר אלקטרוני או למכירות ישירות.

שירותים מקוונים: מציעים שירותים מקוונים ישירות דרך האתר שלך. זה יכול לכלול דברים כמו ייעוץ, כתיבה, עיצוב, פיתוח אתרים ועוד.

אתר חברות: צור אתר חברות שבו משתמשים משלמים תשלום חוזר עבור גישה לתוכן או לשירותים בלעדיים.

קורסים מקוונים או סמינרים מקוונים: אם יש לך מומחיות בתחום מסוים, תוכל ליצור קורסים מקוונים או סמינרים מקוונים ולמכור גישה אליהם.

פורום או אתר קהילתי: אם לאתר שלך יש קהילה ייעודית, אתה יכול להשתמש בו כדי לקדם מוצרים רלוונטיים, לערוך סקרים בתשלום וכו'.

לוח משרות: בהתאם לנישה שלך, אתה יכול ליצור לוח משרות מיוחד שבו חברות משלמות כדי לפרסם את פתיחות המשרות שלהן. אם יש לך את היכולת, אתה יכול לפתח ולמכור שירותי תוכנה ישירות מהאתר שלך.

השוק עצמו: האתר שלך יכול לשמש פלטפורמה המחברת קונים ומוכרים בנישה ספציפית.

איסוף נתונים: איסוף וניתוח נתוני התנהגות משתמשים לצורך מחקר שוק או למכירה לצדדים שלישיים.

לכל אחת מהגישות הללו יהיו דרישות שונות והכנסות פוטנציאליות, וחלק מהאתרים עשויים להיות מתאימים יותר לגישות מסוימות מאשר לאחרים. חשוב לקחת בחשבון את הנישה, הקהל והיכולות של האתר שלך כאשר אתה מחליט על הדרך הטובה ביותר להשתמש בו כנכס דיגיטלי.

10 דוגמאות לאתרים שהם נכסים דיגיטליים בישראל

סוד תל אביב: אתר קהילתי לתושבים דוברי אנגלית או מבקרים בתל אביב. האתר כולל רשימות משרות, אפשרויות דיור, בלוג על החיים בתל אביב ועוד.

איהרב ישראל: הגרסה הישראלית של פלטפורמת המסחר האלקטרוני העולמית איהרב, המוכרת מוצרי בריאות ויופי.

אנגלו-ליסט: אתר המספק מגוון רחב של מידע לתושבי ישראל דוברי אנגלית, החל מרשימות משרות ועד מדריכים בנושא ניווט בחיי היומיום.

בלוג אלאל: הבלוג הרשמי של אל על, חברת התעופה הלאומית של ישראל, עם טיפים לטיולים, סיפורים וחדשות על יעדים.

יהלומי ישראל: אתר מסחר אלקטרוני שמוכר יהלומים ותכשיטים שמקורם בישראל ברחבי העולם.

תוצרת ישראל: אתר מסחר אלקטרוני המוקדש למוצרים המיוצרים בישראל, המקדם אמנים ויצרנים מקומיים.

אוכל עם ישראל: הסניף הישראלי של אוכל עם, פלטפורמה בינלאומית לחוויות אוכל, בה שפים מארחים ארוחות בבתיהם.

מפגש בישראל: אתר המקדם את ישראל כיעד לכנסים ומפגשים עסקיים בינלאומיים.

נפש בנפש: אתר המספק מידע מקיף ותמיכה ליהודים המתכננים לעשות עלייה (עלייה לישראל).

היין הישראלי שלי: אתר מסחר אלקטרוני נישה שמוכר יינות ישראליים ללקוחות בינלאומיים.

כל אחד מהאתרים הללו משרת קהל או צורך ספציפי, ומגדיל את ערכם כנכס דיגיטלי.

 

צריך עזרה בקידום האתר שלך במנועי החיפוש? אפשר לנו פרטים ואנחנו נחזור אליך לשיחת ייעוץ ללא עלות >>

מאור סוויסה

מאור סוויסה, מנכ"ל וובלינקס ומומחה קידום אתרים עם נסיון של מעל ל 10 שנים בשיווק הדיגיטלי אשר ילווה אתכם במסע לעבר ההצלחה שלנו. אני נשוי ואבא לשלושה בנים, אומרים עליי שאני מבין באוזניות יותר מהמהנדסים שמייצרים אותם אבל אני אומר שאני פשוט אוהב לשמוע את המוזיקה שלי באיכות הכי טובה שיש, אני יודע לנתב את האמביציה שלי גם לעולמות המקצועיים. 

לאורך השנים צברתי מומחיות בכל האלמנטים שקשורים לעולמות קידום האתרים ולמעגלים המקיפים מתוך הבנה שקידום אתר זה כמו רכב שחייב 4 גלגלים כדי להצליח – מקדם אתרים מקצועי, מתכנת תותח, איש תוכן מעניין שיודע להעביר רעיון, ושיתוף פעולה אמיתי וכנה עם הלקוח.

תוצאות